Rituella bad
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ett rituellt bad är bra för att förbereda sig inför cermonier, ritualer och att kasta besvärjelser. Det viktiga är att finna ro och tvätta bort all negativ energi så du kan rikta din energi till den ritual, cermoni eller besvärjelse du ska kasta.
Nu ska jag gå skriva lite mer ingående om rituella bad. Ett rituellt bad förutsätter att du har ett badkar eller närhet till vattendrag. Badet förbered ditt undermedvetna för en ritual. I ett bad kan både ditt sinne och din kropp finna ro. Du ska ta en rituellt bad varje gång innan du utför en ritual eller cermoni. Badet renar dig och sköljer bort negativ energi. För att förbereda badet fyll det med några droppar eteriska oljor och örter. Ta endast några få droppar av oljan då den är koncentrerad.
Örterna lägger du i en tyg påse som flyter runt i badkaret eller så använder du helt enkelt ett lämpligt te. Använd lämpiga örter och oljor utefter vilken ritual, cermoni eller besvärjelse du ska utföra. Ligg kvar i badet och meditera och lyssna på rogivande musik. Tänd gärna ljus och rökelse i badrummet för att komma i stämning. Jag tänder alltid ljus och rökelse i badrummet när jag tar mitt rituella bad.
Låt dig inspireras och kom på egna rutiner för att just DU ska finna ro. Det viktiga är att du sköljer bort negativ energi och lyckas rikta din energi på den ritual, cermoni eller besvärjelse som du ska utföra. Visualisera i badkaret hur du utför detta och förbered dig mentalt.
Jag använder fyra ekologiska tvålar som jag smörjer in mig med. Med fyra olika dofter, oljor och egenskaper. Vilken jag använder beror på vad jag vill åstakomma. Det är även bra att skrubba sig med kroppsksrubb och fantisera ur du skrubbar bort negativ energi. Speciellt om du har upplevt något väldigt negativt som gjort dig upprörd under dagen.
Efter badet kan du smörja in dig i en ekologisk lotion med lämpliga dofter och oljor. Till sist kan du ta på dig en parfym som luktar till exempel rosor om du ska utföra en kärleksbesvärjelse. När du känner dig redo kliv ur badet och föreställ dig hur all negativitet sköljs bort. Nu är du redo för din ritual, cermoni eller besvärjelse!
M.Hassel
hej!
jag har hört otroligt mycket angående Voodoo, men på verkar det seriöst?
iamlinda