Voodoo

Etikettvoodoo
Läst 7553 ggr
lindinha
5

Besvärjelser

Hej! Finns det någon här som skulle kunna hjälpa mig med en besvärjelser?? Tack på förhand

annia1
0

Den här sajten är inte lanserad så man kan säga att den finns inte.

Om du tittar längst ner på sidan så ser du alla sajter som finns ute. Och om du kikar under kategorin kropp och själ så hittar du flera sajter inom det övernaturliga. 

Med tanke på det du skriver så skulle jag kunna tänka mig sajten häxor, men jag vet inte om det finns nån sajt som hjälper till med besvärjelser, men du kan ju fråga.

.

ashaya
0

En besvärjelse för beskydd kan jag hjälpa till med. Men inget som påverkar andra. Kram Hanna (Min hemsida är: www.livingearth.se)

Darkylucy
0

såg det i den andra tråden    Voodoo dockor är ett kraftfullt redskap inom Voodoo och har funnits sen antikens Grekland. Voodoo dockor kan användas för att dra till sig saker såsom att avvisa saker.

Voodoo dockan även kallat poppet är en docka gjord för att representera en viss individ, det kan vara en människa eller också ett djur. Dockan används för att bringa tur, kärlek och god hälsa. Det finns dom som använder Voodoo dockor i ond syfte med det strider mot Voodoons moral. I Voodoon tror man på karma och trefaldighetslagen, allt som görs mot en annan individ kommer tillbaka i tre, både ont som gott.

Alla tillbehör som ska användas till dockan behöver renas. Det finns flera sätt att rena tillbehören på bland annat att hålla din hand över tillbehören och sända ut din energi. Du kan även bada tillbehören i saltvatten, skvätta lite salt över tillbehören, begrava tillbehören i jorden, placera tillbehören under månljus eller solljus.

Lättaste sättet att skapa en Voodoo docka är att använda sig av tyg eller vax, det är bara fantasin som sätter gränser. Att köpa färdiga dockor ger inte lika bra effekt då du inte överför dina energi på dockan medan du skapar den. Medan du tillverkar din docka visualisera då individen som dockan ska föreställa och försök sända över goda energier. Om du bestämmer dig för att göra en tygdocka använd då ett tyg från individen som ska representera dockan.

Fyll dockan med örter av de slag som passar din magi. Du kan även lägga in en sten som har rätt attribut efter din magi. Men det viktigaste av allt är att ta något  personligt föremål från inividen såsom hår, naglar, foto eller en text skriven från personen. Det är till för att göra din docka personlig och associerad till rätt individ.

Man kan skapa sin docka med vägledning utav månen. Om du skapar en docka när månen växer så kan du använda dockan till att dra till dig saker. Du kan till exempel dra till dig mer kärlek, tur eller pengar. När månen blir mindre är det bra att använda dockan till att avvisa saker så som dåliga vanor, onda energier eller individer.

Du måste dedikera föremålen och den färdiga dockan till det Gudomliga. Tänd ljus och rökelse och kasta en valfri besvärjelse över föremålen och sedan dockan. När du gjort detta är det viktigt att ingen annan rör dockan.

Tillsammans med dockan brukar man använda nio olika nålar. Dessa nålar är till för att befästa din magi och stickas in in där du vill att magin ska manifrestrera sig. Ta upp en nål och koncentrera dig på dess symbolik. Meditera sedan hur du ser dessa attribut komma till verklighet i ditt liv. När du är färdig med det stick då nålen i dockan där du vill att attributen ska manifrestreras.

Om du gör en kärleks docka till exempel för att öka din attraktionskraft stick då in den blå nålen i hjärtat. Men lek inte med människors fria vilja, till exempel gör inte en docka av person som du vill ska bli förälskad i dig. Voodoo är en kraftig magi och det kan lätt komma tillbaka på dig själv.

De nio nålarnas attribut:

Gul = Framgång
Vit = Läkning, god karma och lycka
Röd = Döden och dålig hälsa
Lila = Spiritualitet, befalla
Grön = Pengar och fridfullhet
Blå = Kärlek
Svart = Smärta, förbannelse och avvisa negativ energi
Ljus blå = Familj
Rosa = Kärlek och ömhet.

Om du vill till exempel läka en kroppsdel stick då in den vita nålen i kroppsdelen individen har ont i och dra ut sjukdomen. Du kan även tvätta bort sjukdomen genom att doppa den i vatten och låta den torka. Du kan göra en docka som representerar dig själv och använda den till att dra till dig mer tur, kärlek och god hälsa. Men vill du göra en docka av en annan individ än dig själv fråga om lov först.

Du kan även använda Voodoo dockor som skyddsamuletter och fylla de med skyddande örter och stenar. Skriv en liten besvärjelse över vad du behöver skydda dig ifrån och sy in den i dockan. Häng sedan dockan över dörröppningen och förhindra det onda att komma in i ditt hem.

Under tiden som du utför ritualen tänd ett ljus i samma färg som nålen har som du ska använda. Ska du använda flera nålar välj då ut en färg som representerar det du önskar dig mest. Detta förstärker din besvärjelse. Du kan även tända rökelse för att röka ut sjukdomar och andra oönskade egenskaper.

När du skapat dockan måste du göra den till liv. Det gör du genom att namnge dockan tre gånger och teckna ett kors över den. Du kan även säga en liten besvärjelse för att få dockan att lyda dig. Det finns lite olika traditioner på hur man gör dockan till liv men det bästa är att gå på magkänsla. Koka ihop någon fin besvärjelse och peka på dockan. Skvätt sedan lite heligt vatten på dockan så är det klart.

Täck sedan över dockan med vitt silke och förvara den på avskild plats. När din önskan manifresterat sig och du inte längre behöver dockan tvättar du den i kallt vatten och avdöper den. Till exempel: Du är inte längre (namn). Jag sköljer bort ditt namn, din ande och din länk till (namn). Ta sedan isär dockan och kasta bort den.

the darkynessLyssnar på musik

Darkylucy
0

fast borde nog inte användas

Darkylucy
0

finns mycket väre grejer men vill inte nämna det hära för av det andra jag ej nämmner kan man dö av persion man inte gillar asså😈 inte att leka med voddo är jag inte inne på så mycket mera andra svart magi saker